Engelse les

Een groep tieners uit de Romawijk krijgt Engelse les op de activiteiten boerderij: Per keer wordt een onderwerp behandeld. De nieuwe woorden worden opgeschreven met de vertaling er bij(zie eerste foto).  Vervolgens wordt de uitspraak wordt geoefend.  Tot slot doen we een ‘conversatie’ door in het Engels een bepaalde scene te spelen: Bijvoorbeeld ‘boodschappen doen’ (zie tweede foto). De tieners doen goed mee en hebben vooral veel plezier in de toneelstukjes!

Creativiteit of spel met kinderen

Koken met tieners

Er is een kookgroep op de boerderij van tieners die niet naar school gaan maar wel van koken houden. We wisselen Roemeense en Hollandse recepten uit.

Textiele werkvormen met vrouwen

en tieners

Verschillende vrouwen hebben een 2dehands naaimachine uit het transport van Stichting Aria gehad.
Verschillende tieners hebben ook de beginselen van het werken op een naaimachine geleerd.

Volkstuinen houden

Enkele mensen houden een groentetuin op de boerderij.

Een nieuwe activiteit:

We zijn nu bezig om in Telechiu een wekelijkse activiteit voor te bereiden voor mensen met een handicap. We brengen verschillende mensen met een fysieke en mentale beperking een bezoekje. Dit is voor ons weer een hele uitdadging. We kunnen bij hen in eerste instantie niet aankomen met ‘activiteiten’. We hebben niets in handen. Maar zij  laten zichzelf zien en wij worden uitgedaagd ook gewoon onszelf te zijn en te kijken wie zij zijn. En dan wordt duidelijk dat deze ontmoetingen zeer ‘rijk’ kunnen zijn. We leren elkaar kennen en ook de verzorgenden (meestal de moeders) kunnen vaak even genieten van het samen zijn.

Inmiddels hebben we dankzij steun van BNN/VARA (1 mei gift) een badkamer kunnen realiseren op de boerderij, voor mensen met een handicap. Dit maakt de boerderij meer geschikt om deze mensen hier te ontvangen.

dav