GAARKEUKEN MAALTIJDEN

Sinds 2020 worden er eens per week maaltijden gemaakt voor mensen in Telechiu, veelal Roma, voor wie zo’n maaltijd echt een enorme luxe is. Er is hier nog echt sprake van armoede.

ACTIVITEITEN VOOR DE JEUGD.

Tieners en kinderen vinden hun weg naar de boerderij. Hier kunnen ze intellectuele- en praktische- vaardigheden opdoen en  hun creativiteit vergroten. Zoals wij in Holland een cursus kunnen volgen die aansluit bij onze interesses, zo kunnen kinderen en tieners op de activiteitenboerderij aan de slag. Ook proberen we hen te motiveren om naar school te blijven gaan. Veel tieners zijn echter al lang afgehaakt of nooit naar school geweest. Ook zij kunnen vaardigheden leren die hun kwaliteit van leven kunnen vergroten.

ENGELSE LES:

Een groep tieners volgt Engelse les.

Op de eerste foto zien jullie hoe een meisje een Engels woord op het whitebord schrijft. De kinderen schrijven het woord in hun schrift. Elke les herhalen we de woorden van de vorige les. Daarna introduceren we het onderwerp van de nieuwe les en tot slot doen we een toneelstukje over het onderwerp. Hierboven, op de 2de foto, wordt  het onderwerp ‘boodschappen doen’ geoefend. De tieners komen graag en vooral de toneelstukjes vinden ze prachtig om te doen!

Deze winter is er een 2de groep gestart met Engelse les. Het is nog een  klein groepje 10 jarige kinderen. Ze zitten op school en kunnen lezen en schrijven, wat een voorwaarde is om deze lessen te volgen. Na de les maken we nog  iets op creatief gebied. Kijk deze kinderen eens trots met hun zelf ingekleurde schriften staan!