Aria’s Ins & Outs geopend

DSCF3737 DSCF3742

Stichting Aria opent de deuren van de oude Immanuel kleuterschool, aan de Wilhelminalaan 7 te Boskoop

Stichting Aria neemt kleding en goederen aan, pimpt ze op, recyclet en verkoopt een gedeelte van de spullen in Boskoop èn een gedeelte in Telechiu (Roemenië).

Op dinsdagochtend van 9.00 tot 12.00 uur en donderdagmiddag van 13.00 tot16.00 uur kunt u uw kleding en spullen komen brengen en/of iets van uw gading komen kopen. Vanaf 4 maart wordt er op vrijdagmiddag van 13.15-15.15 uur gewerkt aan het oppimpen en recyclen van materialen en goederen. (Tijdens schoolvakanties is Stichting Aria gesloten.)

Ooit begonnen in de oude brandweerkazerne, later verhuisd naar de gymzaal van de oude Immanuelschool, waar alleen inname en geen verkoop mogelijk was. Nu mag Stichting Aria tijdelijk gebruik maken van de kleuterschool aan de Wilhelminalaan 7.

In Roemenië worden de kleding en goederen in het cultureel centrum van het dorp Telechiu voor heel weinig geld verkocht aan zeer arme inwoners van dit dorp.  De opbrengst van deze markten krijgt opnieuw een goede bestemming voor Telechiu : Vorig jaar heeft Stichting Aria op deze manier bijgedragen aan de opzet van een gaarkeuken voor oude mensen in Telechiu (waar geen voorzieningen voor zijn, zoals hier). Dit voorjaar is de plaatselijke bevolking van plan pootaardappelen van de opbrengst te kopen en die te planten in de grond van de activiteitenboerderij van Stichting Aria. Daar kunnen mensen een volkstuin houden en andere activiteiten doen zoals naaien, breien, creativiteit en binnenkort ook Engelse les. Zo helpt Stichting Aria levensomstandigheden van zeer arme Roemenen te verbeteren.

Zowel Roemenen als Roma (zigeuners) kopen op de markten van Aria onder meer jassen, schoenen en beddengoed (van matrassen en dekbedden tot lakens en dekbedhoezen). Ook handdoeken en keukenspullen zijn zeer gewild.  Zo krijgen spullen die hier gemist kunnen worden, daar weer een nieuwe bestemming. En Roemenen die nooit kleding of beddengoed kunnen kopen kunnen dat nu wel!

Maar het transport naar Roemenië is duur. De Kringloopwinkel van Boskoop steunt Stichting Aria maandelijks.  Dit is echter niet genoeg om de kosten te dekken. Vandaar dat de vrijwilligers heel blij zijn in de kleuterschool ook kleding en goederen te kunnen verkopen. Hiermee hoopt de Stichting het transport verder te kunnen financieren.

Heeft u nog goede kleding of spullen over, wij zijn er blij mee. Heeft u nog kleding of spullen nodig. Wij zien u graag komen. Ook kunnen we nog enkele vrijwilligers inzetten.