Werkvakantie jongeren naar Roemenië

Aanstaande zomer hoopt stichting Aria een werkvakantie te organiseren naar Roemenië

Door jongeren aan deze werkvakantie deel te laten nemen is het voor hen mogelijk om te ervaren hoe de mensen daar wonen en leven. Ze zullen de handen uit de mouwen kunnen steken tijdens het verblijf in Roemenië. We helpen met het opbouwen van een woning voor de Roma, we zullen woningen isoleren, mogelijk op het land helpen en we zullen op de boerderij onderhoud plegen aan de overkapping en daarnaast een toilet bouwen  zodat we daar als stichting zijnde ook in de toekomst activiteiten kunnen organiseren voor de gehandicapten uit de kolonie.

De woning die we zullen afbouwen is van Moeder Viorike, zij woont nu bij familie in een apart kamertje van 2 bij 4 meter, samen met haar 2 kinderen en 2 kleinkinderen. Het huisje is niet van haar maar van familieleden die ook met z’n tienen in 2 kamers wonen. De omstandigheden zijn heel erg primitief. Er staan 2 bedden, een oude kast en een kacheltje van niks (dat terwijl het er ’s winters -10℃ is) .
De woning die we hopen af te bouwen (2) Viorrike in haar woning (2)

Niet alleen zullen ze deze vakantie benutten door alleen maar te werken, we zullen ook gezamenlijk activiteiten organiseren voor de Roma bevolking, tevens is er natuurlijk ook tijd voor ontspanning.

De groep waarmee we hopen te gaan is een groep van ca. 12 personen
De periode dat we gaan is van 2 augustus tot 23 augustus 2016

Wilt u dit project sponseren?

Rekening: NL 90 RABO 0120550229
t.n.v. STICHTING ARIA o.v.v. Werkvakantie 2016